Dr hab. Andrzej Marek Bajdak

note /search

Konspekt - Metody prezentacji wyników badań

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 980
Wyświetleń: 3668

Sposoby prezentacji wyników badań Podstawowym zadaniem badacza w ostatnim etapie badania jest zaprezentowanie wyników w taki sposób, aby były one dla odbiorcy ciekawe, wzbudzały zainteresowanie uczestników prezentacji. Wyróżnia się następujące formy prezentacji wyników badań: ...

Konspekt - Organizacja badań marketingowych w przedsiębiorstwie

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 399
Wyświetleń: 1554

Organizacja badań marketingowych w przedsiębiorstwie Wybór sposobu zorganizowania badań marketingowych w przedsiębiorstwie zależy od wielu czynników. Do podstawowych należą: - wielkość przedsiębiorstwa i zróżnicowanie jego działań marketingowych; - znaczenie badań marketingowych w przedsiębiorstw...

Konspekt - Pomiary pierwotne i wtórne

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 329
Wyświetleń: 2163

Pomiary pierwotne i wtórne Przedmiot i istota pomiaru wtórnego Podstawową różnicą pomiarów pierwotnych i wtórnych jest przedmiot pomiaru. Przedmiotem pomiaru pierwotnego jest cecha rzeczy, osoby, zdarzenia lub stanu. Przedmiotem pomiaru wtórnego są dane, czyli wyniki wcześniejszych pomiarów pierwo...

Konspekt - Zasady opracowywania kwestionariusza ankietowego

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 238
Wyświetleń: 749

ZASADY OPRACOWYWANIA KWESTIONARIUSZA ANKIETOWANEGO Rodzaje kwestionariuszy ankietowych - zalety i wady Kwestionariusz jest to lista pytań na jeden lub więcej tematów, uporządkowana merytorycznie i graficznie, które należy zadać respondentowi. Spełnia ona następujące funkcje: ułatwia prowadzenie b...

Wykład - definicja decyzji

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 364
Wyświetleń: 875

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 1 Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak Decyzja→ dokonany przez podejmującego decyzję, wolny wybór przyszłego zachowania się ↓ w szczególności, wybór spośród 2 wariantów działania, jednego wariantu, według którego będzie postępował decydent i/ lub wykonawca decyzji Sytuacj...

Wykład - definicja rynku

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 483
Wyświetleń: 1393

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 2 Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak Rynek- ogół stosunków wymiennych zachodzących między uczestnikami (podmiotami) procesu wymiany. Kryteria podziału rynku: kryterium przedmiotu wymiany kryterium podmiotu wymiany kryterium przestrzenne Wielkość rynku- ilościowy sta...

Wykład - Klasyfikacja źródeł informacji

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 623
Wyświetleń: 2149

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 3 Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak Klasyfikacja źródeł informacji: wewnętrzne wtórne pierwotne zewnętrzne: krajowe [wtórne, pierwotne] zagraniczne [wtórne, pierwotne] Źródła pierwotne wewnętrzne: produkty pracownicy Źródła pierwotne zewnętrzne krajowe i zagra...

Wykład - Etapy procesu

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 238
Wyświetleń: 847

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 4 Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak Proces doboru próby badawczej Etapy procesu: zdefiniowanie badanej populacji sporządzenie aparatu losowania określenie liczebności próby wybór metody doboru próby pobranie ...

Wykład - Budowa kwestionariusza jako instrumentu pomiarowego

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 266
Wyświetleń: 1456

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 5 Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak Budowa kwestionariusza jako instrumentu pomiarowego Kwestionariusz - zbiór pytań zapisanych w określony sposób na kartkach papieru lub w formie elektronicznej w celu wywołania żądanych odpowiedzi Rodzaje: kwestionariusz ankietowy ...

Wykład - Rodzaje pytań

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Badania marketingowe
Pobrań: 245
Wyświetleń: 812

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 6 Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak Rodzaje pytań: Filtrujące ( ze względu na funkcję)- stosuje się je w celu dotarcia do tych respondentów, którzy są adresatami: pytań badacze Kontrolne ( ze względu na funkcje)- mają na celu sprawdzenie wiarygodności respondenta. Są ...