Strategia rozwoju przedsiębiorstwa J i S Nicholson LTD

Nasza ocena:

3
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1666
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa J i S Nicholson LTD - strona 1

Fragment notatki:

Z notatki dowiemy się więcej na takie tematy, jak opis przedsiębiorstwa braci Nicholsonów, analiza strategiczna, strategia przedsiębiorstwa.

STRTEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA
J i S Nicholson LTD.
Wizytówka firmy.
Przedsiębiorstwo J i S Nicholson LTD jest zlokalizowane w południowej Anglii, zajmuje się budową domów, remontami i renowacją, budownictwem przemysłowym oraz wyposażeniem wnętrz. Firma zatrudnia 50 pracowników.
Spis treści:
I Opis przedsiębiorstwa.
Przedsiębiorstwo Nicholsonów powstało w 1966 r. ,kiedy to trzydziestoletni wówczas Jim Nicholson pracujący wcześniej w przemyśle budowlanym założył jednoosobową firmę . Nicholson prowadził renowacje i remonty na niewielką skalę. Już po dwóch latach istnienia przedsiębiorstwo zatrudniało około 20 osób. Rozwój swój firma zawdzięczała przede wszystkim jakości usług oraz wydajności kadry. Jim sam zajmował się „papierkową robotą”, ale dopiero wieczorami, gdyż w ciągu dnia pracował na tych samych warunkach, co jego pracownicy.
Jednakże wraz z rozwojem firmy przechodziła ona przeobrażenia i tak Jim Nicholson coraz mniej czasu poświęcał pracy fizycznej, a zaczął bardziej koncentrować się na organizacji pracy oraz na negocjacjach z dotychczasowymi i potencjalnymi klientami. Ważną z punktu widzenia strategicznego decyzją było zatrudnienie niezależnych i odpowiedzialnych, wykwalifikowanych pracowników. Posiadali oni umiejętności podejmowania decyzji co jest cechą bardzo ważną w zarządzaniu. Kolejne przeobrażenie przedsiębiorstwo przeszło w cztery lata po założeniu. Wówczas to na prośbę Jima do firmy w charakterze wspólnika przystąpił jego brat Steven. Powody, dla których Jim zaproponował bratu dołączenie do interesu to:
pomoc w zakresie zarządzania
dodatkowy kapitał
nowe kontakty zawodowe
więzy rodzinne.
Do połowy lat siedemdziesiątych rozszerzono świadczone usługi o budownictwo mieszkaniowe i przemysłowe oraz wyposażenie wnętrz. Wówczas pojawił się problem dotyczący zmian organizacyjnych oraz struktury zarządzania. Jim założył firmę holdingową składającą się z trzech odrębnych filii. Wraz ze Stevenem posiadali po 50% udziałów.
Filie prowadziły następujące działalności:
pierwsza - prace budowlane
druga - remonty, naprawy
trzecia - wyposażenie wnętrz
Każda filia miała oddzielne kierownictwo. Pracami budowlanymi i remontami kierował Jim natomiast wyposażenia wnętrz - Steven. Oprócz tego każda filia miała oddzielnego dyrektora ds.zarządzania:
Reg Walker był dyrektorem filii prowadzącej prace naprawcze
Alan Person - filii zajmującej się budownictwem
Graham Jackson - filii zajmującej się wyposażeniem wnętrz.


(…)

… z komunikacją (plotki).
Powściągliwość niektórych menedżerów w wykazywaniu inicjatywy.
Analiza PEST.
Służy do określenia sytuacji oraz prognozowania zmian mogących zajść w otoczeniu przedsiębiorstwa w ciągu najbliższych kilku lat.
czynniki polityczne - ocena przedsiębiorstwa z punktu widzenia ingerencji państwa
czynniki społeczno kulturowe - zmiana stylu życia, konsumpcyjny styl życia mają duży wpływ na rodzaj…
… się wyposażeniem wnętrz.
Główny zarząd firmy holdingowej to:
Jim Nicholson jako przewodniczący i dyrektor ds. zarządzania
Steven Nicholson - drugi dyrektor
Księgowy Graham Sharpe - dyrektor finansowy.
Na początku lat 80-tych Nicholsonowie posiadali ustabilizowaną, posiadającą własny „urok” firmę.
Bracia Nicholson pozostawali w ścisłych stosunkach ze wszystkimi swymi pracownikami tworząc jednocześnie zespół…
…, że firmą powinni kierować profesjonaliści, jego poglądy popierał również dyrektor finansowy Graham Sharpe. Zaangażowanie Nicholsona w prowadzeniu firmy motywowało pracowników wszystkich szczebli. Szczególnie dobre stosunki miał Jim z filią zajmującą się naprawami i remontami. Z kolei stosunki z Alanem Personem układały się odmiennie. Person już wcześniej pełnił funkcje kierownicze, był przydatny…
…”, „hierarchie”, „struktury”. Pracownicy mieli dzięki temu możliwość przejawiania inicjatywy jednak ich praca nie przypominała zarządzania z prawdziwego zdarzenia. Ten brak profesjonalizmu nie wpływał korzystnie na rozwój firmy i Jim Nicholson zdawał sobie z tego sprawę. Dyrektor finansowy Graham Sharpe był za tym by zatrudniać pracowników wykwalifikowanych, z dużym bagażem doświadczeń - profesjonalistów…
… do interesu jak Jim. Jackson próbował załatwić wiele spraw zanim Steven się o nich dowiedział, z kolei Steven blokował komunikację filii z Jimem. To wszystko doprowadziło do tego, że Graham poważnie zastanawiał się nad odejściem z firmy.
Jim Nicholson z powodu pogarszającego się stanu zdrowia postanowił w najbliższym czasie zrezygnować z funkcji dyrektora holdingu jednak nie miał pewnego kandydata na swe…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz