Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Auto Lak (12 stron).doc

Nasza ocena:

5
Pobrań: 91
Wyświetleń: 2541
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Auto Lak (12 stron).doc - strona 1 Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Auto Lak (12 stron).doc - strona 2 Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Auto Lak (12 stron).doc - strona 3

Fragment notatki:

Dokładna tematyka notatki jest następująca: strategia rozwoju przedsiębiorstwa, auto-lak, opis przedsiębiorstwa, analiza strategiczna, obszary analizy strategicznej, trudności jakie stwarza otoczenie mikro- i makrootoczenie, przedsiębiorstwo, silne strony firmy, wady firmy, czynniki, waga, siła, wynik, strategia przedsiębiorstwa, interpretacja, horyzont czasowy, poprawę kondycji firmy, plan finansowy, domena, rynek, przewaga konkurencyjna, cele strategiczne, programy funkcjonalne.

STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA
AUTO-LAK
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Auto-Lak jest zlokalizowane w Katowicach, zajmuje się dystrybucją materiałów blacharsko-lakierniczych, zatrudnia sześć osób, obsługuje 300 zakładów blacharsko-lakierniczych.
Opis przedsiębiorstwa
W roku 1994, Henryk Nowak utworzył Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Auto - Lak” działające w branży handlowej i zajmujące się dystrybucją materiałów i środków pomocniczych dla zakładów blacharsko - lakierniczych.
Na początku swej działalności firma dysponowała samochodem osobowym i kapitałem w wysokości 5tys. złotych.
W tym okresie na terenie województwa Katowickiego nie istniała żadna firma prowadząca podobną działalność. Zakłady lakiernicze dokonywały zakupów tylko i wyłącznie w dwóch sklepach na terenie Katowic. Natomiast działalność tej firmy polega głównie na dotarciu i dostarczeniu wszystkich potrzebnych środków bezpośrednio do klienta.
Działalność przedsiębiorstwa obejmowała początkowo okolice Katowic, oferując tylko jeden artykuł lecz o bardzo wysokiej jakości. Przy niskiej jakości powszechnie stosowanych materiałów, firma szybko odniosła sukces. W krótkim czasie poszerzono asortyment oferowanych materiałów i teren prowadzonej działalności.
W 1995 roku firma dokonuje zakupu drugiego auta i zatrudnia pracownika, co umożliwia dotarcie do większej liczby klientów.
Przy pojawieniu się konkurencji, firma została zmuszona do wprowadzenia towarów średniej jakości z zachowaniem atrakcyjnych cen.
Celem strategicznym było dotarcie do 300 zakładów tygodniowo. Cel ten został osiągnięty poprzez zatrudnienie kolejnych pracowników oraz zakup dodatkowych samochodów. Kolejnym celem było otworzenie hurtowni oraz sklepu firmowego prowadzącego sprzedaż detaliczną.
Obecnie firma zatrudnia następujące osoby: księgowa, ekspedientka, magazynier oraz trzech kierowców. Finanse - kapitał obrotowy obecnie wynosi ok. 300 tys. złotych. W skład majątku firmy wchodzą również: cztery samochody (z czego trzy to samochody dostawcze), pawilon handlowy oraz wynajęte pomieszczenia magazynowe.
Ze względu na stałe regularne dostawy, konkurencyjne ceny i współpracę od kilku lat, firma cieszy się zaufaniem i stabilną liczbą stałych klientów (około 300-tu zakładów, oraz dodatkowo klienci hurtowni i sklepu).
Aktualnie na rynku działa bardzo duża konkurencja; część tej konkurencji stanowią firmy z kapitałem zagranicznym np. niemiecka firma „Virt”. Firmy te dysponują olbrzymim kapitałem, który umożliwia im prowadzenie sprzedaży towarów po atrakcyjnych cenach.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz