Strategia: cechy, definicje

Nasza ocena:

3
Pobrań: 525
Wyświetleń: 1988
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia: cechy, definicje - strona 1 Strategia: cechy, definicje - strona 2

Fragment notatki:


Strategia Strategia , różne definicje:
Tworzenie i utrzymywanie wartości dla odbiorcy
Proces identyfikowania zmieniających się czynników konkurencyjności organizacji w dłuższym okresie oraz tworzenie odpowiednich planów działania
Sposób, w jaki organizacja realizuje swoją misję
  Cechy strategii: Strategia jest planem i wzorcem działania
Strategia jest działanie sekwencyjnym
Strategia dotyczy alokacji zasobów w unikalny sposób
Strategia dotyczy przyszłości opartej na analizie otoczenia
Strategia wiąże się ze zmianą
  Strategia zarządzania zasobami ludzkimi - stanowi spójną konfigurację działań obejmujących wytyczanie długofalowych celów, formułowanie zasad, planów i programów działania ukierunkowanych na tworzenie oraz wykorzystanie kapitału ludzkiego organizacji
 
Przykłady problemów strategicznych w obrębie funkcji personalnej:
Optymalizacja poziomu struktury zatrudnienia
Wdrożenie kompleksowego systemu motywacyjnego
Opracowanie systemu rozwoju
 
Modelowe ujęcie relacji strategicznych: Model reaktywny Strategia organizacji - strategia personalna Model aktywny Strategia organizacji strategia personalna
  Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi TUTAJ SKOMPLIKOWANY I UPIERDLIWY DIAGRAM   Rodzaje substrategii personalnych Dla każdego obszaru zarządzania zasobami ludzkimi można (należy) określić substrategię:
Substrategia zapotrzebowania na pracowników
Substrategia zatrudniania
Substrategia oceniania
Substrategia zwalniania
Inne
Zmiany w otoczeniu i och wpływ na kierunki zarządzania ludźmi Decentralizacja procesów decyzyjnych
Odchudzenie i spłaszczenie struktur organizacyjnych
Kompleksowe zarządzanie przez jakość
Realizacja zadań opartych na projektach i pracy zespołowej
Orientacja na klienta
Nacisk na ciągły rozwój
Otwartość, sprawiedliwość i partnerstwo w stosunkach pracowniczych
  Ewolucja funkcji personalnej od
do
Administrowania
Strategicznego ZZL
Orientacji na siebie
Orientacji na klienta
Źródła kosztów
Tworzenie wartości
Funkcjonalizmu
Podejścia procesowego
Niskiej rangi w organizacji
Równoprawnej z innymi pozycji w org.
    ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz