Public relations i marketing społeczny

Nasza ocena:

3
Pobrań: 742
Wyświetleń: 3038
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations i marketing społeczny - strona 1 Public relations i marketing społeczny - strona 2 Public relations i marketing społeczny - strona 3

Fragment notatki:


- Co obejmuje „cena” w marketingu społecznym Udzielone poparcie. - Co to jest analiza SWOT Efektywna metoda identyfikacji słabych i silnych stron organizacji oraz badanie szans i zagrożeń,  jakie stoją przed organizacją. - Co to jest „efekt Ottingera” Dysonans pomiędzy wizerunkiem kandydata, a samym kandydatem. - Co to jest „irradiacja” i „fiksacja wizerunku” oraz „zjawisko aureoli” i „efektu diabelskiego” Promieniowanie kontrastowe pewnych cech, które nie mogą się zgadzać z obecną sytuacją, jednakże  ich oddziaływanie będzie wpływało na nasze postrzeganie. Pomimo naszych starań utrzymanie się  takiego samego wizerunku. Przylgnięcie pozytywnego/negatywnego wrażenia, opinii o nas. - Czego dotyczyła „Deklaracja zasad PR” z 1906r. i kto ją sformułował Otwartość dostarczania informacji, dokładność i pomoc weryfikowania faktów. Ivy Lee. - Czym różni się „strategia segmentacji” od „strategii pozycjonowania” Oceną segmentów, a oceną pozycji kandydata - Czym różnią się marketing polityczny od marketingu wyborczego Marketing polityczny to techniki mające  za cel dostosowanie kandydata do jego potencjalnego  elektoratu. Marketing wyborczy za cel obiera sobie uzyskanie jak najwięcej informacji na  temat wyborców i przeciwników. - Czym są „wizerunek” i „tożsamość” firmy Tym czym według ludzi jest firma. Tym czym jest firma. - Czym zasłynęła kampania wyborcza J. Kennedy’ego i R. Nixona (+rok wydarzenia) 1960r., z pierwszej telewizyjnej debaty prezydenckiej - Jak brzmi definicja PR wg wariantu normatywnego Celowe zarządzanie społecznym obrazem w interesie organizacji, polegającego na wszystkich  działaniach komunikacyjnych zmierzających do osiągnięcia pozytywnych relacji z otoczeniem. - Jak brzmi podstawowa zasada PR sformułowana przez I. Lee Społeczeństwo musi być informowane. - Jak definiuje się termin „czarnego PR” - Jak rozumiesz pojęcie „media spinning” Zaplanowany ciąg wydarzeń medialnych, które mają przynieść oczekiwany efekt. - Jak zdefiniujesz „media relations” Dokładnie zaplanowany, długotrwały proces oparty na wzajemnym zaufaniu i współpracy między  firmą, PRowcem a przedstawicielami mediów. - Jakie bywają potencjalne źródła kryzysów (wymień przynajmniej 6) Wewnętrzne: problemy z produktami, wypadki losowe albo celowe działania na szkodę, czynniki  ekologiczne. Zewnętrzne: oskarżenia i plotki, czynniki ekologiczne, katastrofy naturalne. - Jakie korzyści mogą zapewnić kodeksy etyki PR Odmowa pewnych czynności, pomoc w samookreśleniu, regulacja stosunków międzyludzkich, 

(…)

… strategicznego PR Andreasena
Identyfikacja grupy docelowej, oszacowanie wizerunku, ustalenie celów wizerunku i działań,
przygotowanie strategii, przygotowanie na kryzysy, wybranie odpowiednich narzędzi, implementacja
działań i ocena wyników
- Podaj cztery odmiany wizerunku organizacji/osoby
Rzeczywisty, lustrzany, pożądany, optymalny.
- Podaj definicję „kryzysu” w organizacji
Kłopotliwa sytuacja, która niesie…
… konsultantów PR
Normatywny, akademicki, dziennikarski, polityczny, megabiznesowy
- Wymień pięć etapów zarządzania problemowego (kryzysowego)
Identyfikacja problemu, analiza i ocena problemu, określenie możliwych strategii postępowania,
wdrożenie programu działań, ocena skutków działań.
- Wymień podstawowe narzędzia „promotion mix”
Reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży, PR i publicity, sprzedaż…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz