Metody i techniki uczenia sie- pedagogika

Notatkę dodano: 09.02.2010,
Pobrań: 9,
Wyświetleń: 496
Podgląd dokumentu

Widzisz tylko fragment tej notatki

Jeśli chcesz zobaczyć całość, zaloguj się.

Zaloguj się

...Damian Szwagierczak Tarnobrzeg 05.05.2002 r. P.W.Sz.Z. w Tarnobrzegu Grupa I. Zaoczne. Metody i techniki uczenia się. Samokształcenie jako proces Oświatowy i sposoby wdrażania uczniów do samokształcenia. Plan Pracy: 1. Metody uczenia się. 2. Techniki uczenia się. 3. Proces samokształcenia 4. Przygotowanie uczniów do samokształcenia. Literatura: 1. Józef Półturzycki „ Dydaktyka dla Nauczycieli” Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 1997 r. 2. Wincenty Okoń „ Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej” Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1987 r. 3. Zofia Matulka „ Metody samokształcenia” Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1983 r. 4. Jerzy Kujawiński „ Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego” Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2000 r. Gdy człowiek przychodzi na świat posiada wrodzony instynkt uczenia się. Dziecko po urodzeniu uczy się bardzo szybko a z czasem przybywających lat nauka następuje w coraz to wolniejszym tępię. Małe dziecko do trzeciego roku życia do nauki wykorzystuje wszystkie zmysły, obserwuje, dotyka, słucha, smakuje, z czasem ten instynkt zanika, dlatego też niezmiernie ważną rzeczą jest przygotowanie takiego procesu nauczania, jaki przyniesie jak największe rezultaty w przygotowani młodego pokolenia do pracy dla dobra całego społeczeństwa. Jeżeli zastanowimy się, na czym polega proces uczenia się to także musimy mieć na uwadze nauczanie. To dwa powiązane ze sobą procesy, które warunkują skuteczne kształcenie. Nauczaniem zajmuje się osoba do tego w praktyczny i merytoryczny sposób przygotowana, czyli nauczyciel, który kieruje n

Damian Szwagierczak Tarnobrzeg 05.05.2002 r.

P.W.Sz.Z. w Tarnobrzegu

Grupa I. Zaoczne.

Metody i techniki uczenia się. Samokształcenie jako proces Oświatowy i sposoby wdrażania uczniów do samokształcenia.

Plan Pracy:

Metody uczenia się.

Techniki uczenia się.

Proces samokształcenia

Przygotowanie uczniów do samokształcenia.

Literatura:

Józef Półturzycki „ Dydaktyka dla Nauczycieli” Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 1997 r.

Wincenty Okoń „ Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej” Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1987 r.

Zofia Matulka „ Metody samokształcenia” Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1983 r.

Jerzy Kujawiński „ Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego” Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2000 r.

Gdy człowiek przychodzi na świat posiada wrodzony instynkt uczenia się. Dziecko po urodzeniu uczy się bardzo szybko a z czasem przybywających lat nauka następuje w coraz to wolniejszym tępię. Małe dziecko do trzeciego roku życia do nauki wykorzystuje wszystkie zmysły, obserwuje, dotyka, słucha, smakuje, z czasem ten instynkt zanika, dlatego też niezmiernie ważną rzeczą jest przygotowanie takiego procesu nauczania, jaki przyniesie jak największe rezultaty w przygotowani młodego pokolenia do pracy dla dobra całego społeczeństwa.

Jeżeli zastanowimy się, na czym polega proces uczenia się to także musimy mieć na uwadze nauczanie. To dwa powiązane ze sobą procesy, które warunkują skuteczne kształcenie. Nauczaniem zajmuje się osoba do tego w praktyczny i merytoryczny sposób przygotowana, czyli nauczyciel, który kieruje nauczaniem się uczniów, uczenie się to intelektualne czynność ucznia, które zapewnią mu przyswojenie nowej wiedzy. By proces skutecznego nauczania i uczenia się był prawidłowo wykonany należy w procesie kształcenia zachować równowagę między skutecznym a nowoczesnym nauczaniem. Uczenie się to termin pows...