Ważne! Ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies m.in. do celów reklamowych i statystycznych. Mogą stosować je też współpracujące z nami firmy - m.in. reklamodawcy. W przeglądarce internetowej, w której otwierasz nasz serwis możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystając z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie i zapisywanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności i Regulaminie.

Metody i techniki uczenia sie- pedagogika

Nasza ocena:

Pobrań: 14
Wyświetleń: 534

Pobierz ten dokument

przeglądaj dokument na swoim komputerze

lub wydrukuj i korzystaj w dowolnym miejscu

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

Damian Szwagierczak Tarnobrzeg 05.05.2002 r. P.W.Sz.Z. w Tarnobrzegu Grupa I. Zaoczne. Metody i techniki uczenia się. Samokształcenie jako proces Oświatowy i sposoby wdrażania uczniów do samokształcenia. Plan Pracy: 1. Metody uczenia się. 2. Techniki uczenia się. 3. Proces samokształcenia 4. Przygotowanie uczniów do samokształcenia. Literatura: 1. Józef Półturzycki „ Dydaktyka dla Nauczycieli” Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 1997 r. 2. Wincenty Okoń „ Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej” Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1987 r. 3. Zofia Matulka „ Metody samokształcenia” Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1983 r. 4. Jerzy Kujawiński „ Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego” Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2000 r. Gdy człowiek przychodzi na świat posiada wrodzony instynkt uczenia się. Dziecko po urodzeniu uczy się bardzo szybko a z czasem przybywających lat nauka następuje w coraz to wolniejszym tępię. Małe dziecko do trzeciego roku życia do nauki wykorzystuje wszystkie zmysły, obserwuje, dotyka, słucha, smakuje, z czasem ten instynkt zanika, dlatego też niezmiernie ważną rzeczą jest przygotowanie takiego procesu nauczania, jaki przyniesie jak największe rezultaty w przygotowani młodego pokolenia do pracy dla dobra całego społeczeństwa. Jeżeli zastanowimy się, na czym polega proces uczenia się to także musimy mieć na uwadze nauczanie. To dwa powiązane ze sobą procesy, które warunkują skuteczne kształcenie. Nauczaniem zajmuje się osoba do tego w praktyczny i merytoryczny sposób przygotowana, czyli nauczyciel, który kieruje n

Damian Szwagierczak Tarnobrzeg 05.05.2002 r.
P.W.Sz.Z. w Tarnobrzegu
Grupa I. Zaoczne.
Metody i techniki uczenia się. Samokształcenie jako proces Oświatowy i sposoby wdrażania uczniów do samokształcenia.
Plan Pracy:
Metody uczenia się.
Techniki uczenia się.
Proces samokształcenia
Przygotowanie uczniów do samokształcenia.
Literatura:
Józef Półturzycki „ Dydaktyka dla Nauczycieli” Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 1997 r.
Wincenty Okoń „ Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej” Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1987 r.
Zofia Matulka „ Metody samokształcenia” Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1983 r.
Jerzy Kujawiński „ Wdrażanie uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego” Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2000 r.
Gdy człowiek przychodzi na świat posiada wrodzony instynkt uczenia się. Dziecko po urodzeniu uczy się bardzo szybko a z czasem przybywających lat nauka następuje w coraz to wolniejszym tępię. Małe dziecko do trzeciego roku życia do nauki wykorzystuje wszystkie zmysły, obserwuje, dotyka, słucha, smakuje, z czasem ten instynkt zanika, dlatego też niezmiernie ważną rzeczą jest przygotowanie takiego procesu nauczania, jaki przyniesie jak największe rezultaty w przygotowani młodego pokolenia do pracy dla dobra całego społeczeństwa.
Jeżeli zastanowimy się, na czym polega proces uczenia się to także musimy mieć na uwadze nauczanie. To dwa powiązane ze sobą procesy, które warunkują skuteczne kształcenie. Nauczaniem zajmuje się osoba do tego w praktyczny i merytoryczny sposób przygotowana, czyli nauczyciel, który kieruje nauczaniem się uczniów, uczenie się to intelektualne czynność ucznia, które zapewnią mu przyswojenie nowej wiedzy. By proces skutecznego nauczania i uczenia się był prawidłowo wykonany należy w procesie kształcenia zachować równowagę między skutecznym a nowoczesnym nauczaniem. Uczenie się to termin pows

(…)

… kierowane
Po jednym miesiącu
43
35
29
48 52
46
„Na aktywność słuchaczy w czasie wykładu wpływa wiele czynników, zależnych nie tylko od walorów samego wykładu: należy do nich - stosowanie w czasie wykładu bogatego arsenału środków dydaktycznych wyrobienie recepcyjne , a więź tempo przebiegu procesów warunkujących recepcję , zależną od umiejętności koncentrowania uwagi , od zasobu doświadczeń i wiadomości…
… skoncentrować na: Tworzeniu, warunków sprzyjających powstawaniu u uczniów motywacji samokształceniowej, jej wspieraniu, inspirowaniu i pobudzaniu.
Doradzaniu zainteresowanym uczniom podczas dobierania odpowiednich źródeł informacji i innych środków dydaktycznych dostosowanych do realizowanych zadań samokształceniowych.
Pomaganiu zainteresowanym uczniom w racjonalnym korzystaniu z różnego rodzaju źródeł…
… w tym samym wykładzie (Okoń, 1971). Twierdzenie o wyższej wartości notowania można uzasadnić tym, że łatwiej jest skupić uwagę w trakcie notowania, jak również tym, że większość jest wówczas nastawiona na zapamiętanie, gdyż z reguły zamiarem notującego jest opanowanie materiału”. Inną z metod uczenia się jest pogadanka, która polega na rozmowie z nauczycielem. Można wyróżnić trzy rodzaje zastosowań…

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz