Marketing polityczny - ćwiczenia

Notatkę dodano: 29.07.2013,
Pobrań: 1,
Wyświetleń: 94

XII Kryzys w polityce

Wydarzenie lub ciąg wydarzeń, które następują niespodziewanie i w konsekwencji prowadzą lub mogą doprowadzić w razie ujawnienia do spadku poparcia dla partii lub polityka.

Kryzys w polityce jest inny niż kryzys wizerunku firmy

Politycy mają nieustannie do czynienia z próbami zaatakowania ich wizerunku

Inne zasady towarzyszą kryzysowi i inne skutki (określenie czasu w stosunku do wyborów)

Większe znaczenie ma określenie stopnia, natężenia kryzysu - problem z ustaleniem momentu przeprosin i przyznania się do winy

Prewencja, czyli przygotowanie partii, polityka do ewentualnych sytuacji kryzysowych

Przeszkolenie polityka jak komunikować się w sytuacjach kryzysu

Określenie na jakie kryzysy może być narażony polityk lub partia (punkty słabe w życiorysie polityka)

PR Kryzysowy - zasady działania w kryzysie Centrum decyzyjne - ocena skutków i zasięgu kryzysu

Zanim kryzys stanie się kryzysem medialnym

Otwartość na media - i strategia komunikacji

Komunikacja dwustronna (wiedzieć co myśli opinia publiczna)

Zachowanie w kryzysie

Lepiej kiedy opinia publiczna od „winowajcy” dowiaduje się o jego „winie” - konferencje prasowe („zasada zaprzeczaj jak długo się da”)

Informacja w miarę pełną o kryzysie - co się stało

Wyznanie winy - uderzenie się w piersi Wyznanie skruchy za winę - „przepraszam” musi być

Informacja o naprawieniu szkód - zadość uczynienie

Deklaracja o zapobieżeniu podobnym sytuacjom w przyszłości Wytypowanie ludzi do komunikacji z mediami Jeden głos wszystkich działaczy, ale bez ferowania wyroków

Trzymanie z daleka od afery ludzi najważniejszych np. premiera, ministrów, lidera

Deklaracja „wnikliwego” śledztwa i wyciągnięcia konsekwencji wobec winnych.